Eğitim Programları

MINECRAFT İLE KODLAMA EĞİTİMİ

Çocuğunuz bu atölyede dünya çapında sevilen Minecraft oyunundaki karakterleri kodlayacak. Kodlama dünyasıyla tanışacak, bu atölye ile algoritmik düşünce becerisini geliştirecek.

EĞİTİM GEREKSİNİMLERİ

Gereksinimler : 7 Yaş ve Üzeri Bilgisayar

Unity 3D Oyun Tasarımı ve Programlama Eğitimi

 

DERS ICERIGI

Unity 3D

  • Arayüze giriş ve araçların kullanılması   |    Unity 3D Programlamaya giriş
  • Basic level design  |   Basic Vectors
  • Physics Materials  |  Mass, Gravity, Force, Friction
  • Constant Force  |  Collision Detection Methods
  • Joints (Hinge Joits, Spring Joints)  |  Materyal kullanımı
  • Particle system  |  Physics  |  Terrain editor
  • GUI (arayüz tasarımı ve programlaması)  |  GUI Text, GUI Texture
  • Cameras  |  Lighting  |  Animasyon  |  Karakter animasyonu
  • Raycast sistemi  |  Sanal Gerçeklik

Bitirme Projesi hazırlanması

  • 1 Level Demo oyun tasarımı ve oluşturulması

KURSUN AMACI

Kursun amacı öğrencilere mezun olduktan sonra hayal ettikleri oyunu yapacak seviyeye getirmektir. Öğrencilere kitap üstü bilgi değil, bizzat uygulamalı dersler verilmektedir. Devamlı katılımın sağlanması durumunda, mezun olduktan sonra, öğrenci tam donanımlı bir şekilde oyun geliştirme sektörüne adım atacaktır. Eğitim tamamen uygulamalı ve kolay anlaşılabilir dersler üzerinden gidilip, karmaşık kodlama ve matematiksel bilgilere fazla girmeden, pratik metotlar ile verilmektedir. Kursun son ayında öğrencilerin belirleyeceği oyun türü (Dövüş, Platform, Yarış, Macera vs..) seçildikten sonra eğitimi süreci demo bir oyun projesi üzerinden devam edecektir. Böylece oyun içerisinde ihtiyaç duyulacak her türlü konu uygulamalı olarak işlenecektir.

Oyun Tasarım Eğitimi

Eğitim Amacı

Tüm katılımcıların, oyun tasarımı ile ilgili her asamada bilgi sahibi olmaları ve Unity3D oyun programlama editörünü etkili bir sekilde kullanmaları.

Programlama bilgisine sahip olamyan katılımcıların, bir programlama dilini kullanıp projeler gelistirmelerinin yanısıra, giris seviyede c# bilgisi edinerek bilgisayar programlama dünyasına da adım atmaları.

Tüm katılımcıların üç adet örnek olacak projeyi tamamlaması ve bu sayede, 2D platform, 3D araba yarısı ve 3D FPS oyun tasarımı ile ilgili tecrübe ve bilgi sahibi olması.

Eğitimin İçeriği

+ Oyun tasarımı dünyası ve tasarım araçları.   + Unity3D editör arayüzü.

+ 2D oyun tasarımı. + Sprite kullanımı + Layer kullanımı + 2D fizik kullanımı.

+ 2D Eklemler. (2D Joints) + 2D Karakter kontrolü.

* Örnek proje : Süper mario bros. + 3D oyun tasarımı. + 3D nesneler. + Doku ve materyal.

+ Kameralar. + Isıklar. + 3D fizik kullanımı. + 3D Eklemler (3D Joints).

+ UI + Animasyon. + Scripting.

* Örnek proje : Need for speed, Counter Strike

Drone Eğitimi

  • Dron elektronik bileşenleri, kullanım alanlar.   |  Uçuş prensipleri
  • Dron çeşitleri  |  Kontrol mekanizmalar  |  Verimli bir Dron için fiziksel ve elektronik yaklaşımlar
  • Kumanda ayarlarının yapılması  |  Uçuşa uygun hava koşulları ve yapılması gereken ön hazırlıklar
  • Dronun manuel kontrolü  |  Gerekli zihinsel ve fiziksel yetilerin kazanılması
  • Gerekli zihinsel ve fiziksel yetilerin kazanılması  |  Dron yazılımı ve filtreleri
  • Trim ayarlarının yapılması  |  Uçuş modları ve kontrolleri
  • Anlık veri iletimi  |  Otonom uçuş  |  Dron geometrisi  |  Dron tasarımı
  • Elektronik malzemelerin yerleşim planları  |  Kurulum ve entegrasyonları  |  Ayarlarının yapılması

Çocuklar için Web Tasarım Kursu:

Çocuklar için Web Tasarım Kursunda Neler Öğreneceksiniz?

Eğitim müfredatı tamamen çocukların öğrenme yetenekleri göz önüne alınarak uzmanlar tarafından hazırlanmıştır. Kaynak kitap olarak Fahrettin Erdinç’in HTML ve Javascript Ders Notları takip edilmektedir.

  • Web & HTML Nedir?  | İnternet nasıl çalışır? | Temel HTML Komutları
  • Notepad++ Editörü | Metin & Listeleme İşlemleri | Resim İşlemleri
  • Link Oluşturma & Link İşlemleri | Tablo Oluşturma | Form İşlemleri
  • Ses & Video İşlemleri | Domain & Hosting Alma | Web Sitesinin Yayınlanması
  • Uygulamalar | Web Sayfalarının Oluşturulması | Metinsel Menü Tasarımı
  • Resim Galerisi Oluşturma | İletişim Formu | Domain & Hosting Alma
  • Site Yayınlama | Sitenin Güncellenmesi

Tincercad Eğitimi:

3 boyutlu modelleme ve tasarım aracı olan Tinkercad hayal ettiklerinizi dakikalar içerisinde tasarlamanızı sağlar.

Eğitim İçeriği

  • Tinkercad programına üyeliğin oluşturulması. | Yardımcı şekiller
  • Geometrik şekiller | Delikli şekiller | Konnektörler | Mektuplar
  • Rakam | Semboller | Ekstralar | Eğitim sonu projesi

Mobil Hybrid Uygulama Geliştirme

Mobil Hybrid için HTML5 – CSS3

  • Mobil Hybrid geliştirmede HTML5 in yeri  |  HTML5 mobil’de kullanımı
  • HTML5 formları ve mobil kullanımı  |  Offline çalışma  |  Lokal ve oturumsal depolama
  • HTML5 Coğrafi konum belirleme  |  Harita kullanımı  |  Resimlerle çalışmak – DataURI
  • USERAGENT ile sunucu ve kullanıcı taraflı mobil algılama  |  CSS3’ün mobil uygulama geliştirmedeki önemi

Mobil Hybrid için geliştirilmiş teknikler

  • Viewport kavramı ve kullanımı  |  Viewport’un özellikleri
  • UYGULAMA 1: “Merhaba Dünya”  |  MediaQueri’lerin tanıtımı
  • MediaQueri’lerin kullanım metotları  |  UYGULAMA 2: “içeriği mobile uyarlamak

 

 

 

Çocuklar için Kodlama (7-12 yaş)

Eğitim İçeriği

Dünya’da bu konuda pek çok çalışma ve eğitim mevcut. İşte bu eğitimde çocuklarınız hem eğlenecek hem de programlamanın temel mantıklarını öğrenecekler. Eğitim “Çocuklar için Kodlama” kitabı yazarı Zafer Demirkol tarafından verilecektir.
•    Çocuklarınız hem eğlenecek hem programlamanın temel mantıklarını öğrenecekler
•    Oyunlar ve etkileşimli uygulamalarla programlamayı sevecekler
•    Farklı bakış açılarıyla bir sorunu nasıl çözeceklerine ait alıştırmalar yapacaklar
•    Estetik-Geometrik şekiller çizerek, grafik sanatsal yeteneklerini geliştirecekler
•    Hayal gücü ve Programlama arasındaki ilişkiyi kurgulayacaklar
•    Matematiğin faydalarını kavrayacaklar
•    Bilgisayarlara komutlar vererek onları nasıl yönlendirebileceklerini öğrenecekler
•    Kendi bilgisayar (Tablet) oyunlarını geliştirecekler, sadece oyun oynayan değil oyun geliştiren bir kullanıcı olacaklar

Kodlama ve Programlama 2. Seviye

Temel Kavramlar

  • Bilgisayar Donanımı  |  Bilgisayarın Çalışma Mantığı  |  Notepad++ Editörü
  • Temel HTML Bilgisi  |  HTML ile Form Oluşurma  |  Javascript  ile Programlamaya Giriş
  • Veritipi & Değişken Kavramları  |  Formdan Veri Okuma  |  İşlem Sonuçlarının Ekrana Yazdırılması
  • Yapısal Program Geliştirme ( if , if-else ve if-elseif-else)  |  Döngüler ( for, while, do-while)
  • Uygulamalar
    • Ekrandan Okunan İki sayının toplamı  |  Ekrandan Okunan Üç Sayının Çarpımı
    • Üç Sayıdan Büyük Olanın Bulunması  |  Sayı Tahmin Programı
    • Karenin Alanının Hesaplanması  |  Üçgende Hipotenüs Hesabı
    • 1-N Arası Sayıların Toplamı

KISA FİLM / ANİMASYON TASARIM

Sinema ve animasyona dair sunumlar, film gösterimleri ve kısa film uygulaması gibi konuları içeren atölye çalışması

Açıklama : Kısa Film Nedir?, Kısa Film ve Animasyon Üretim Teknikleri Nelerdir? Örnek çalışmalarla anlatımları yapılacaktır. Kısa film ve animasyon film gösterimleri yapılarak karşılıklı konuşmalarla film okumaları gerçekleştirilecektir.

UYGULAMA : Senaristliği, Prodüktörlüğü, Yönetmenliği ve Film Eleştirmenliği çocuklar tarafından “stop motion” tekniğiyle yapılan bir kısa film uygulaması gerçekleştirilecektir.

LEGO ROBOT & KODLAMA EĞİTİMLERİ

–  Tasarım nedir?   –   Robot nedir?   –   Deney planlaması ve işleyişi,

–   Programlamanın temelleri,  –   Lego NXT Robot programlama arayüzü,

–  Robotun hareket ettirilmesi, ilgili matematik kurallar,

–   Geometrik şekillerin ve açı kavramının robot aracılığı ile öğretilmesi,  –  Çeşitli Deney ve Uygulamalar.