Çocukların “Süper Kahraman” hayalleri
3 Boyutlu gerçeklere dönüşüyor!

Çocuklar hayallerindeki kahramanları çiziyor, bilgisayarda 3 boyutlu hale getiriyor ve 3D Yazıcılar sayesinde hayallerindeki süper kahramanları gerçeğe dönüştürüyorlar. PlayLab Türkiye ve Boğaziçi Üniversitesi’nin birlikte gerçekleştirdiği etkinliğe özellikle ailelerin büyük ilgi göstermesi bekleniyor.

Geleceğin teknolojilerini ve yaşam biçimini tasarlayacak olan çocuklar, PlayLab Türkiye ve Boğaziçi Üniversitesi işbirliği ile Türkiye’de şimdiye kadar hiç yapılmamış bir etkinlikte bir araya geliyor. 12 Kasım Cumartesi günü Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi’nde gerçekleştirilecek etkinlikte; çocuklar hayal dünyalarını sergileyecekler, hayal ettikleri süper kahraman karakterlerini çizip, son dönemin gözde teknolojisi 3 boyutlu yazıcılarla gerçeğe dönüştürecekler.

Boğaziçi Üniversitesi ve PlayLab Türkiye işbirliğiyle hazırlanan “Kendi süper kahramanını kendin tasarla” etkinliğine katılmak için 0212 442 0775 ve 0534 012 8261 numaralı telefondan rezervasyon yapabilir, eğitimle ilgili detaylı bilgiye playlab-tr.com adresinden ulaşabilirsiniz.

Eğitimin Amacı:

Çocukların hayal gücü kaslarını geliştirerek, kendi hayal karakterini eğitmen eşliğinde tasarlamak, teknoloji kullanarak, 3 boyutlu modele dönüştürerek, 3 boyutlu yazıcıdan çıkarmak.

Kazanımlar:

  • Hayal gücü kaslarının geliştirme egzersizleri öğrenme
  • Yaratıcılık ve teknoloji kullanma becerilerinin geliştirilmesi
  • Karakter çizimi için inceliklerinin öğrenilmesi
  • Çizilen bir şeklin, 3 boyutlu hale dönüştürülmesi

Eğitim İçeriği:

  • Hayal gücümüzde vücudumuzun diğer kasları gibi egzersiz ile gelişir. Hayal gücümüzü geliştiren egzersizler.
  • Hayal gücü ve uzay ilişkisi
  • Hayal gücü kasımız nedir ve geliştirme egzersizleri.
  • Hayal gücü kaslarımızı hangi hareketler sakatlar?
  • Hayalin mühendisine ilk adım atarak inşa edelim.
  • Hayal edilen karakterin çizgiyle hayat bulması,
  • Karaktere farkli hareketleri verebilmek
  • Karaktere ifade verme sürecinde kendi mimiklerinin keşfi
  • Karakteri 3 boyutlu düşünebilmek ve çizebilmek
  • 3D Printer nedir?
  • 3D Printer ile neler yapılabilir?
  • Organik ve inorganik nesneler
  • Simetrik çizimler ve nesneleri konumlandırma
  • Karakter pozlandırma
  • Stl formatında çıkış alma

Eğitmenler:

1.Levent Karadağ

2.Necmi Yalçın

3.Yusuf Ulufer

Boğaziçi Üniversitesi
Yaşam Boyu Eğirim Merkezi

12 Kasım

10-13 yaş

levent-karadag30 yıldır bilişim sektöründe bilgisayar öğretmeni, yazılımcı, bilgi işlem ve iş geliştirme yöneticisi, genel müdürlük görevlerinde bulundu. Kadir Has Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesinde yarı zamanlı Öğretim Görevliliği,  Dört yıl TBD (Türkiye Bilişim Derneği) İstanbul Şube YK başkanlığı yapan Karadağ halen TBD Yönetim Kurulu Üyesidir. Karadağ, E-Teknoloji, Bilişim Atölyeleri ve İstanbul Academy adı altında üç firmanın kurucu ortağıdır. Karadağ, blişim, eğitim, internet alanında yüzden fazla organizasyon gerçekleştirmiştir. Yayınlanmış kitapları; Uygulamalı BASIC Programlama Dili (1990) , Ev Kadınlarının İnternet El Kitabı, İnternet Pazarlama ve Başarı Öyküleri, Ailenin İnternet Klavuzu, E-Ticaret ve İnternet Girişimciliği Atölyesi.Çocuklar için alternatif teknoloji okulu PlayLab Türkiye’yi Nurhan Demirel ile birlikte hayata geçiren  Karadağ, 1988 yılında orta birinci sınıf öğrencilerine Türkiye’de ilk kez programlama dersi vermiştir.

necmi-yalcin1971 İzmir doğumlu grafik tasarımcı, illüstratör. Üniversite öncesi Ankara’da çeşitli çizgi film şirketlerinde yardımcı animatör ve animatör olarak görev yaptı. Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde grafik tasarım ve görsel sanatlar eğitimi aldı. Reklam ajanslarında illüstratör, sanat yönetmeni ve yaratıcı yönetmen olarak ulusal ve uluslararası bir çok markaya hizmet verdi, ödüller aldı. 2008’den beri Beşiktaş’ta kendi ofisinde çizgi eğitmeni ve çizer olarak reklam, sinema ve çizgiroman sektörüne çalışmalarını sürdürmektedir. Reklam Yaratıcıları Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde öğretim görevlisidir.

yusuf-uluferUNV3D kurucu Yusuf Ulufer 80’li yıllarda başladığı yazılım geliştirme macerası 91 yılında kabuk değiştirdi ve bir computer motion graphcis’e kaydı. O dönemlerde commodore 64 Amiga , PC, grafiklerini tüketmek değil asıl mesleğinin üretmek olduğunu algıladı.
Basic graphic mode da 3d görselleri elde etmeyi başaramayınca biraz soğudu ama 93 yılındaki startv macerası onu Türkiye’de, ilk 3D animation programı kullanıcısı yaptı. Softimage 3d avid, qauntel harry ve son olarak xsi sofitmage onu bugünlere getirdi ve büyük bir çoşkuyla haber metni ve fanatezi, bilim kurgu edebiyatına yazdığı öyküleri stop motion , 3D print ile yapmaya başladı. İlk öyküsü olan BLUEDRAGON isimli çalışma Okan Üniversitesi Moda Tekstil Bölümü Öğrencileri Tarafından karakterleri yapıldı, 2015 yılında çekim aşamaları başlayacak bundan sonra aynı teknikle yapılacak 16 çalışma daha onu bekliyor…


Teknolojiyi kullanma becerisi kişi, kurum ve ülkelerin geleceğinin ne şekilde tasarlanacağını belirleyecektir. Yakın bir gelecekte birçok mesleği robotlar yapacağı için geleceğin uzmanları, teknolojiyi kullanma becerisi yüksek kişilerden oluşacaktır. PlayLab Türkiye; dijital bir dünyaya doğan çocukların eğitimini ileri teknoloji eğitim programlarıyla destekleyen bir kişisel gelişim okuludur.

PlayLab Education eğitim sistemi, resim ve sayısal bilimlerle çocuğun yeteneğinin keşfedilmesine ve yaratıcılığının ortaya çıkmasına yardımcı olur. Okulumuzda uygulanan ileri düzey eğitim programları geleceğin bilim insanlarını ve teknoloji liderlerini yetiştirme amacını gütmektedir.

Dijital yaşama uyum sağlamaya çalışan aileler ve çocukları için yaratıcı eğitim programları bulunan okulumuzda; çocuklar eğlenerek öğrenirken, zihinsel ve el becerilerini kullanarak öğrendiklerini uygulamaya dönüştürürler. Dünya’da uygulanan en güncel teknolojik eğitim programlarının yer aldığı eğitim programlarımız, Türkiye’nin ve Dünya’nın önde gelen isimlerinin danışmanlığında hazırlanmıştır.

Okulumuz, Türkiye’de 28 yıl önce çocuklara ilk kodlama dersini veren ve bilişim sektöründe yıllarca uluslararası firmalara danışmanlık hizmeti vermiş deneyimli bir ekip tarafından kurulmuştur. Hedefimiz Türkiyemiz’in genç dahilerini keşfetme ve mucit çocuklar yetiştirmek için ulusal ve uluslararası iş birliktelikleri gerçekleştirmektedir.