10-16 yaş arasında çocuklara ilham vermek, rol model bulmak, bilimsel merakını öldürmemek ve heyecanlandırmak gerekiyor ki bu ilgi tüm yaşamı boyunca sürsün.”     Prof. Dr. Michio Kaku, Dünyanın En Zeki İnsanı

“Ben bilgisayar bilimini bir sosyal bilim olarak görüyorum. Bu herkesin öğrendiği bir şey olmalı.”  Steve Jobs

 “Bir çok insana göre, dijital devrim henüz başlamadı bile! Önümüzdeki 10 yılda büyük değişikliklere şahit olacağız. Herkesin kodlamayı öğrenmesinde fayda var.” . Eric Schmidt , Google CEO

9-12 YAŞ GRUBU

     1.Dönem 1.Hafta      (3 Temmuz –  7 Temmuz)

  • Geleceğin Meslekleri
  • Scratch ile Kodlama Eğitimleri

      1.Dönem 2.Hafta   (10 Temmuz – 14 Temmuz)

  • Hayal Mühendisliği Atölye Çalışması
  • Uzay Atölyesi Çalışması
  • 3D Modelleme Geliştirme Atölyesi

2. Dönem ( 17 Temmuz – 29 Temmuz)

  • Scratch ile Kodlama Atölyesi
  • Kodu Game Lab ile Oyun Geliştirme Atölyesi

     3. Dönem (31 Temmuz – 11 Ağustos)

  • 3 D Modelleme Geliştirme Atölyesi
  • Arduino ile Robotik Programlama (Temel)

  13-16 YAŞ GRUBU

  1. Dönem ( 3 Temmuz – 14 Temmuz)
  • App Inventör ile Mobil Uygulama Geliştirme
  • Python ile Programlama Dünyasına Yolculuk

      2. Dönem (17 Temmuz – 29 Ağustos)

  • Python ile Programlama Dünyasına Yolculuk
  • Arduino ile Robotik Programlama

     3. Dönem (31 Temmuz – 29 Ağustos)

  • Mobil Uygulama Eğitimi
  • Mobil Proje Geliştirme

 EĞİTİMLER

Geleceğin Meslekleri: Dünya Ekonomik Forumu’nun bir çalışmasına göre, 2015 ile karşılaştırıldığında Türkiye’de iş hayatı için gerekli görülen temel becerilerin yüzde 41’i 2020 itibarıyla değişmiş olacak. 5-10 yıl içinde ortaya çıkacak gözde meslekler ile ilgili sunum ve izlenmesi gereken yol haritası.

Scratch ile Kodlama Eğitimleri: Dünyanın en iyi teknik üniversitesi olarak tanınan Massachusetts Institute of Technology’nin (MIT) çocuklara yönelik geliştirdiği “Scratch” programı, çocukların bilişsel ve algoritmik becerilerini geliştirmeye yardımcı oluyor. Çocuklar bu eğitimde geometrik şekilleri (kare, dörtgen, beşgen vs), yaprak çizme, kendi karakterini çizmek ve dans ettirmek, konuşma balonları, orkestra oluşturma vs. gibi konuları deneyimleyecekler.

Hayal Mühendisliği Atölye Çalışması :  Hayal gücümüzde vücudumuzun diğer kasları gibi egzersiz ile gelişir. Hayal gücümüzü geliştiren egzersizler. Hayalin mühendisine ilk adım atarak inşa edilmesi

Uzay Atölyesi Çalışması : Uzay çocukların hayal gücü kaslarını en iyi çalıştıran etmenlerin başında gelir.  Gökada, yıldızlar, göktaşları, pulsarlar, Gökada ile insan beyni arasındaki bağlantı. Güneş sisteminin scratch ile kodlanması

3D Modelleme Geliştirme Atölyesi : TinkcerCad ve SketcUP ile 3 Boyutlu Tasarım. 3 D Modellemer öğrenciler, öğretmenler, tasarımcılar tarafından rahatlıkla kullanılabilir. Masaüstü bilgisayarınızla kullanabileceğiniz gibi tabletinizle de rahatlıkla tasarımlarınızı yapabilirsiniz. Yaptığınız 3D modelleri 3D yazıcıdan rahatlıkla baskı alma imkanı da veren bu web editör, browseriniz güncel ve destekliyorsa hemen hemen tüm bilgisayarlarda rahatlıkla çalışabilmektedir.

KODU( KODU GAME LAB) İle Oyun Geliştirme: KODU çocukların bilgisayar ve XBOX’lar için oyun kodlamasını amaçlayan basit bir programlama dilidir. KODU programlama becerisi olmayan çocuklar veya gençler için tasarlanmış kolay kullanımı olan nesne tabanlı görsel bir programlama dilidir. Kodu sadece programlama öğretmek amaçlı bir yazılım değildir. Programlamanın yanında çocuklara problem çözme, storytelling ve algoritma mantığını öğretme yeterliliğine sahip olan bir yazılımdır. “Çaktırmadan öğretme” metodunun en iyi uygulanabileceği teknolojilerden biridir.

APP INVENTÖR İLE MOBİ UYGULAMA GELİŞTİRME : App Inventor ile Mobil Uygulama Geliştirme Atölyesi: Çocukların temel seviyede mobil uygulama geliştirerek, mobil dünyada içerik oluşturacaklar. Massachusetts Institute of Technology (MIT), Scratch aracından sonra mobil uygulama tarafındaki açığı görerek blok programlamaya dayalı mobil uygulama geliştirme aracı olan App Inventor’ı geliştirdi.App Inventor blok tabanlı bir mobil uygulama programlama aracı. Çocuklar yap boz birleştirir gibi kod bloklarını birleştiriyor, oyunlar, uygulamalar yapabiliyor. Her gün daha da gelişen App Inventor ile son derece gelişmiş mobil uygulamalar yapabiliyorlar.

PYTHON İLE KODLAMA DÜNYASINA YOLCULUK

Kodlama becerileri keşfetmek ve kendi programlarını yapmak amacıyla Python mükemmel bir programlama dilidir. Python, katılanlar programlama dilinin temellerini iyi öğrenerek metin bazlı programlar geliştirecekler ve Kamp boyunca çok sayıda program yazacaklar.

ARDUİNO İLE ROBOTİK PROGRAMLAMA:

Arduino atölyesi ile çocuklar, bir yandan çok eğlenirken diğer yandan da fiziksel olarak dikkat, odaklanma ve motor becerilerini geliştirecek. Mantıksal ilişki kurmak, problem çözme, eleştirel düşünme ve akıl yürütme becerileri gelişen çocuklar; arduino geliştirme kartı ile model sensörler kullanarak kendi robotlarını programlayabilip, kendi elektronik aletlerini tasarlaryabilecek hale gelecekler.

KATILIM KOŞULLARI

Kamp, hafta içi 9.30 -17.00 arasında olmaktadır.  Öğle yemeği ve ara öğünler ücrete dahildir.

Öğrenciler, kendi bilgisayarlarıyla kursa katılacaklardır.

Ücretler:

 

Haftalık Ücretler : Haziran: 600, Temmuz: 650, Ağustos: 700

2 – 4 kişilik gruplar için kişi başı, 50 TL indirim uygulanır.

5 veya üzeri gruplar için kişi başı, 100 TL indirim uygulanır.

Kursu bitiren öğrencilere Hacettepe Teknokent ve PlayLab Türkiye imzalı katılım belgesi verilecektir.

 

Neden katılmalı?

  • Kodlama eğitimi çocuklara matematik, bilim, problem çözme, takım çalışması, proje bazlı düşünme, yaratıcı sanatlar ve daha pek çok alanda beceri kazandırıyor. Çocuklar her şeyden önce algoritmik ve tasarım odaklı düşünebilmeyi keşfediyor.
  • Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarındaki öngörülen yeni işlerin  yüzde 60’ı bilgisayarla ilişkili olacak.
  • Kod yazma çiftçilikten  hukuka, inşaattan tıbba kadar her endüstride kullanılabiliyor.
  • Kodlamayı eğlenceli bir şekilde öğrenerek, fen ve matematik konularını örneklerde kullanma.
  • Sensörleri kullanarak kendi robotlarını programlayarak kendi elektronik aletlerini tasarlayabilme
  • Üç boyutlu modelleme ile ürünler tasarlama, kendi oyunlarını ve mobil geliştirebilme.
  • 9-12 ve 13-16 yaş aralığındaki bütün çocuklar
  • Teknolojiye ilgi duyan çocuklar
  • Temel bilgisayar bilgisine sahip çocuklar.

Eğitimler,  Hacettepe Teknokent Beytepe Kampüsünde yapılacaktır.

Eğitimler, Saat 10.00-16.30 arasında olacaktır.

Öğrencilere öğlen yemeği ve ikindi yemeği verilecektir.

Eğitimler, uygulamalı olarak yapılacaktır.

 

Levent Karadağ, Eğitim Koordinatörü

Karadağ, 1988 yılında Ankara’da Keçiören Ortaokulu’nda  kodlama eğitimi vermiş ve 1986 yılından beri bilişime yönelik eğitimler vermektedir. Yayınlanmış 6 bilgisayar kitabı vardır. 1998 yılından beri Türkiye Bilişim Derneği’nde Yönetim Kurullarında yer almış, halen TBD İstanbul YK II. Başkanıdır. Boğaziçi Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi ve Kadir Has Üniversitesinde yarı zamanlı dersler vermektedir. Kurucu olduğu İstanbul Academy firmasının Amerika, Kanada, Hindistan, İsveç gibi firmalarından eğitim danışmanları bulunmaktadır. Çocukların geleceği yakalaması üzerine 1988 yılından beri çalışmalar yürütmektedir. Detaylı bilgi www.leventkaradag.org